Kymco X Citing 400 - wybraæ skuter, czy samochód? [film]
Materiał jest skierowany do osób, które do tej pory jeździły na co dzień samochodem, ale rozważają przesiadkę na wygodny skuter. W filmie udział wzięli: Kymco X Citing 400, Mercedes Klasy A oraz Pan Alonzo, w roli wybierającego pomiędzy autem i skuterem.
Ten film miał być lekki, prosty i amatorski. Osoba prowadząca dywagacje i dzieląca się swoimi przemyśleniami na temat jazdy po mieście skuterem jest kierowcą samochodu, nie motocykla. Jeżeli po obejrzeniu materiały macie niedosyt, pod filmem znajdziecie kilka faktów o występującym w filmie Kymco X Citing 400.
1. Skuter jest wyposażony w bezstopniową przekładnię - jeżeli nie wiecie co to znaczy, to nie ma problemu - po prostu jeździ tak, jakby miał jeden, dłuuuuugi bieg. Odkręcacie manetkę gazu i o niczym innym nie musicie wiedzieć. Odmóżdżająco proste, ale dla leni lubiących proste rozwiązania cudowne.
2. Bezstopniowa przekładnia skrzynia w Kymco jest genialna. Działa, jak "szwajcarski zegarek" - płynnie, przyjemnie, skutecznie.
3. X Citing 400 ma genialne rozmiary - jest olbrzymi, ale prowadząc go macie wrażenie, że jest mały... Dopiero, gdy usiądziecie na tylnej kanapie macie wrażenie, że lecicie krążownikiem Imperium z Gwiezdnych Wojen. Za kierownicą macie syndrom bernardyna - wydaje się Wam, że jesteście dużo mniejsi niż w rzeczywistości.
4. Ten skuter jest naprawdę znakomity. Jeżdżąc na wielu tanich i trochę mniej tanich motocyklach cały czas miałem wrażenie, że Kymco X Citing 400i to ten z klasy "drogich". Dobre porównanie to DJI w świecie dronów lub Samsung w świecie telefonów - niby chiński / koreański, ale jakoś nikt o nim nie myśli jak o czymś "klasę niżej". Tak jak Samsung robi wyświetlane dla iPhonów, tak tajwańskie Kymco "wyrobiło się", robiąc pojazdy dla Japończyków. Potem stwierdzili, że nauczyli się dostatecznie dużo, by zrobić coś własnego. I mieli rację.
5. To, co najbardziej zachęca do jazdy Kymco, to fakt, że Tajwańczycy (teraz już Chińczycy po ostatnich przetasowania w geopolityce) się postarali. Jest sporo fajnych rzeczy, które pokazują, że producentowi zależało i że się starał. Zabezpieczenie stacyjki, składane i rozkładane przyciskiem podnóżki pasażera, rewelacyjne hamulce…
6. Ten skuter ma ABS z przodu i z tyłu. I to bardzo dobry ABS. Bez strachu można do oporu wciskać dźwignię hamulca z przodu i z tyłu, a skuter zachowuje się nadzwyczaj stabilnie.
7. X Citing 400 ma fajne schowki. Bardzo duży pod kanapą (mieści się do niego największy notebook na rynku - notebook tak duży, że nie mieści się do żadnej torby na laptopa, nawet do tych na laptopy 17-calowe, do których Predator należy - a do Kymco wchodzi).
8. Ma hamulec postojowy. Takie coś, czego nie potrzebujecie, ale jak jest czegoś za dużo, to macie wrażenie, że nic więcej wam już nie trzeba - jak mówią Amerykanie, "Too much is enough"…
9. Jest bardzo lekki w prowadzeniu, zwinny, prowadzi się tak dobrze, że zapominamy o tym, że to tylko skuter.
10. Motocykliści często pozdrawiają Cię, gdy jedziesz Kymco. Robi dobre wrażenie i ci mniej odporni nie mogą oprzeć się pokusie pozdrowienia Cię...
11. Jest naprawdę bardzo ładny. Stojąc na parkingu wyróżnia się z tłumu. Z resztą widać to na filmie.
12. Pozycja "na kiblu" ma tę zaletę, że jest bardzo bezpieczna dla kierowcy. Nisko umieszczony punkt ciężkości, łatwość podpierania się nogami, dobrze obudowany przód, sprawiają, że jadąc wśród samochodów czujemy się bezpieczni. Oczywiście czołowe uderzenie w cokolwiek jest niebezpieczne, ale jadąc w tej "na kiblu" pozycji mamy wrażenie, że nasze możliwości ratowania się w podbramkowych sytuacjach są bardzo duże. To dobry pojazd dla dojeżdżających do pracy, gdy nie zależy nam na czerpaniu frajdy z jazdy motocyklem, a tylko na szybkim i bezproblemowym dotarciu na miejsce. Szybkość i bezproblemowość to chyba dwa zadania, jakie przyczepili sobie nad głowami twórcy Kymco X Citing 400.
13. Dlaczego piszemy w samych superlatywach? Bo to dobry skuter, który warto wypróbować. Każdy w redakcji, kto jechał Kymco X Citing 400i, był bardzo pozytywnie zaskoczony. Skuter wydawał się szybki, zwinny i łatwy w prowadzeniu, praktyczny, ładny, z niespodziewanie dobrymi hamulcami i oferujący bardzo dużo miejsca dla dwóch osób oraz ich bagaży.
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze